mandag den 23. september 2013

Mørrum-weekend - store ørreder og laks!

Var blevet inviteret til Mørrumsåen af Klaus Vestergaard, der igennem en lang årrække havde arrangeret disse ture - og derfor var ved at være en garvet ræv på dette område. Holdet bestod af en række glade fiskegutter fordelt på både spin- og fluefiskere.

Rønnow hentede mig i lufthavnen fredag nat kl. 01:45 - og så kørte vi ellers mod Hotel Walhalla - hvor vi ankom kl. 04:00. Vækkeuret blev sat til kl. 06:00 - så vi var en smule groggy da alarmklokken ringede.

Var klar ved elven kl. 07:00 - og der skulle ikke gå mere end 1 time og 40 minutter før Rønnow havde fanget en laks på 2,5-3 kg og en så laks på 8,5 - begge på Abu Toby! Klaus Vestergaard stod heller ikke tilbage, og stod for årets indtil videre største havørred på 9,9 kg og 92 cm! Er du gal en fisk!

Årets indtil videre største ørred på 9,9 kg

Rønnow med laks på 8,55 kg
Resten af dagen forløb lidt mere roligt, men Flemming Pedersen fik dog en hanlaks på ca. 2,5 kg og undertegnede fik en gedde på 2 kg og så fejlkrogede jeg desværre en hunørred i nakken på ca. 4,5 kg - som blev sat ud med det samme uden at have hverken målt eller vejet den.

Dusket ørred
Dagen efter var det lidt mere stille og roligt, men ikke desto mindre slog Rønnow til om formiddagen igen - denne gang med en lidt større laks - 9 kg - taget på Mepps spiner.

Vi stoppede kl lidt i 13 og sluttede af med en velfortjent frokost ved Laxens hus! :)