søndag den 2. november 2008

Prøvesejlads




Efter at have fået trawleren igen fredag og siddet og set instrukser til at kaste et kastenet hele lørdagen - overtalte jeg mig selv til at en lille testsejlads sammen med den gamle søndag eftermiddag.




Kastenettet virkede over AL forventning. Efter mange tidligere håbløse forsøg fandt jeg et link: http://www.youtube.com/watch?v=2AuRatUTqjs




og det funker sgu.




Jeg var nede ved Susåen og brugte 10 kast til at have alt for mange agnfisk. Bedste kast gav 40-45 brasen, skalle, rimte og løjer. Havde vel små 90 agnfisk - og eftersom jeg havde lovet Trunten at hvis jeg tog dem skulle jeg slå dem ihjel og ikke lade dem "lide", tog det ca. dobbelt så lang tid at slå fiskene ihjel (6-13 cm fisk) end at fange dem.




Vi fiskede vel 1,5 time på fjorden, men ingen hug. Motoren kørte fint - manglede dog lidt på toppen (32,6 knob), tror den skal have en ny propel med en anden stigning.

Ingen kommentarer: