søndag den 25. juli 2010

Multe-pas

O og undertegnede var på multe-recog søndag d. 18 juli.
Ingen fisk - måske et par enkelte spottet - så traveturen på vej tilbage til bilen var endnu længere, end på vej ud (og myggene endnu mere sultne!)
O er dog manden der byder på revanche. I den sidste uge - har han nu nappet 4 fisk - største på 4,1 kg i torsdags. Fisken huggede på brød fisket lige under overfladen.

For ikke at blive helt til grin, må jeg ud og fange een snarest - gerne fra Linderen på flue!

5 kommentarer:

Jesper Hall sagde ...

hej har fået den vildeste multefeber af at læse om de ture i har haft , jeg har været ude og prøve men kunne ikke finde nogle multer ,øv har nogle pladser på kysten men der er ikke til at komme til for badende og uv jagere .
så håber i kan hjælpe med nogle pladser i fjorden ,eller måske en guidet tur :-) jeg fisker mest kun flue .

VH
jesper Hall

kontat@jesperhall.dk

Frederik Hansen sagde ...

Hej Jesper,

Ja - jeg har sgu også feber - selvom jeg ikke har fået nogle i år - endnu! :-)

Området omkring Udby vig er et besøg værd, ellers så skal man ud med båd og søge omkring øerne syd for Orø:-)

Der går nok et stykke tid, før jeg igen kommer afsted, men hvis du har heldet med dig - må du endelig sige til:-)

Mvh

Frederik

Rønnow sagde ...

Jeg synes det ser ud som om O bruger linekurv til sin spinnestang. Hvornår er det blevet moderne?

Frederik Hansen sagde ...

Hep.

O har både spinne- og fluestang i hånden. Han er nemlig så vaks at han kan fiske med begge samtidigt!!!! :-)

Peter O sagde ...

Rønnow - mit spinnehjul kan ikke dreje rundt. Linen er 0,12 mm og lidt svær at holde styr på uden linekurv ;)

Spøg til side. Både fluestang og medestang er som regel med på multejagt. Når der medes med brød, lægger jeg brødet i kurven på mavsen, så det er nemt at komme til!