søndag den 28. november 2010

Gedde-bonanza 2010 - 2. dag - 10,9 & 9,7!


Dagen startede rimelig skidt, da jeg efter 4-5 halv-mislykkede kast og 30 skaller senere skulle kaste en sidste gang ud over et hotspot. Kastet gik fint, men jeg glemte at holde fast i snoren, så alt forsvandt ned i det mørke vand.....
Nå, vi kørte mod vores geddespot og efter 15-20 min fandt TTT ud af, at han ikke kunne finde sin mobiltelefon. Han var bange for, at han havde lagt den på taget af Volvoen.... Vi holdt ind til siden, og minsandten ikke om hans Iphone stadig lå på taget. Den var frosset fast!!!! Så var heldet tilbage!

Vi havde fået følge af Daaaavid og Myg og eftersom vi sørgede for skaller til dem, fik de fornøjelsen af at være isbryder...
Vi kunne ikke rigtig få fiskeriet til at spille for alvor denne dag, vi bommede en del fisk, men efter 45 min fik jeg denne slanke fisk på 6,75. De fleste er ellers ret fede. Men nu var vi igang!
Vi fik baghjul af Thomaren og Myg, der med deres 6 stænger rev fisk ind, heldigvis de fleste mindre fisk. Vi overvejede at inddrage deres skaller, men da Daaaavid bød på hjemmebagte æbleskiver fik de sågar lidt flere skaller(...) Vi holdt os på 3-4 stænger efter hvor vildt fiskeriet var.

Lige pludselig var der en god fisk igen - denne gang på min "bundstang", hvor heldig kan man være, ny PR igen - 10,9 kg!

Nu satte jeg den sidste skalle på - smak - igen god fisk - denne kunne dog ikke komme over de 10, men 9,7 kg er heller ikke skidt:-) :-)
Nu var skalle-beholdningen helt i bund - Tommy satte to små skaller på, og så var der en god fisk til ham - ca. 6-7 kg!
Vi endte på 15 gedder, 4 største på 6,5 - 6,75 - 9,7 og 10,9!
Daaavid og Myg endte på 23 gedder (tror jeg) og med de største på 7,3 og 8,1 kg (NY PR til Daaavid - tillykke mæ det!

Ingen kommentarer: