mandag den 11. juli 2011

3. Dag: NY PR og Bådrekord - 183 cm!





Fuld flex fra monsterfisken!


Endelig skete der noget!!!! :-) Vel ankommet på "Yttersia" fik vi en 10 kgs efter 5 mins. fiskeri.


Vi tog et drev til - og den gamle mistede en fisk pga. for let pres..... Næste drev gav endnu et godt hug til den gamle - og denne gang blev der suget igennem i piben! - men tilslagene gjorde at linen knækkede 8 meter over jiggen.... Skod Spider-wire.

4 drev og den sad der igen - en lille rødtorsk var blevet til fiskemos og jeg kunne med det samme godt mærke at det var en rigtig god fisk - da den slet slet ikke ville flytte sig, og bare tog en lille smule line - men meget beslutsomt....!

Efter ca. 10 mins fight var den ved bådsiden og den gamle stod klar til at måle dyret. Vi kunne dog ikke rigtig få den til at stå stille ved bådsiden - så den strøg ned på 28 meter - på den igen... Den kom dog hurtigt op 2. gang og vi kunne måle dyret mens den lå ved bådsiden.

Jeg fik dog ikke nogle gode billeder, da mor fik dessiner om at styre båden og sejle så fisken rettede sig ud, den gamle stod ved siden og jeg med forfanget i hånden.

Jeg tænkte på billeder, og mente at jeg nok havde mere kontrol over den, hvis jeg lige gav den en gafkrog i hagen (krogen sad ret yderligt) - det skulle jeg dog ikke have gjort - den gik amok - og væk var den. Men den var jubel i båden bagefter!!!!

Det kan selvfølgelig ikke siges med sikkerhed, at den var 183 cm - den kunne muligvis være 5 cm. kortere eller længere, men vi fik målt den rimelig præcist.

183 cm på flynderskalaen er lige omkring de 90 kg!!!!


Fiskeiet døde herefter ud, men nogle timer efter tog den gamle revanche med denne fisk på 19 kg.


Mor fik en Brosme på 4,4 kg - ny bådrekord - så det var nu helller ikke så værst - selvom det er en klam fisk:-)


















4 kommentarer:

Peter O sagde ...

Sådan, Frede. Jeg vidste du ku'! Tillykke :)

Ærgerligt med målingen og billederne, men den lever.

Håber I rammer de 100 kg i dag.

/Osher

Frederik Hansen sagde ...

Tak Osher:-)Jeg er sådan setr tilfreds med turen nu - nu mangler vi bare en fisk til moder - i dag er sidste dag med godt vejr - onsdag er tvivlsom og torsdag er no go - så en 20 kgs til moder og een på 50 til den gamle - så er det perfekt! :-)

Thomas L.K. Ringströmm sagde ...

Det er perfekt Frede - STORT tillykke herfra.

Håber ogs at Lene får én :-)

200cm krydses i dag..

Love TTT

Frederik Hansen sagde ...

Tak TTT:-)
Mor kom på banen - 121 cm tyksak i dag! og Spætte på 1,7 kg! :-)