torsdag den 5. juli 2012

Island - dag 1-3 - LAKS på 90 cm

Så er de første 3 dage på Island vel gennemført. Det var svært fiskeri (men er det ikke sådan med laksefiskeri?), men det lykkedes mig alligevel på 2. dagen at få kløerne i en laksebasse.


Fisken huggede meget forsigtigt på en lille grøn/sort flue og var virkelig tung på den lette klasse 6 Hardy Demon stang. 15 minutters fight senere, kunne jeg lande en fin letfarvet hanlaks på 90 cm (ca. 7 kg). Laksen var rent faktisk blevet fanget 4 dage forinden af en fiskekammerat (derfor skaden på rygfinnen) og på det tidspunkt målte den 89 cm(....). Da fisken kom op og jeg kunne se det var den samme, målte jeg den flere gange for at være præcis - og det var 90 cm (jakse). (1. gang den blev fanget, blev den målt med en snor i vandet - så jeg satser på min måling var mest præcis:-))
90 cm ny rekord for laks (i ferskvand)
Havde et væddemål med Cremekongen om største laks, men desværre fik han en fisk på 9,8 kg (95 cm) i Gaula, så mars-baren og cocio'en går velfortjent til ham!


Tager en lille slapper
Brostrækket, der holdt mange fisk (de ville bare ikke bide)


Nu står den på 3 dages ørredfiskeri, så forhåbentligt kommer der lidt flere fisk!

Ingen kommentarer: