mandag den 17. marts 2014

Team Search and Destroy

Et lille hul i kalenderen og afsted det gik mod kysten fredag eftermiddag!

Forholdene så fine ud og meldinger om fint fiskeri fra Fjord-rejen dagen i forvejen opildnede forventningerne!
 
Da jeg kom ned til pladsen, stod der en 3-4 andre, deriblandt Mr. Seatrout – aka Andreas Aggerlund – han havde dog ikke fået noget (havde dog kun fisket 30 minutter), men de to andre, der havde været der længere, havde nogle fisk hver.

Efter 5 kast var der snap – og en fin blankfisk lidt over målet havde faldet over Sølvpilen. Jeg valgte at genudsætte den, da der tydeligvis var gang i fiskeriet.

3 kast efter havde jeg igen hug, men missede den dog og 3 kast efter igen knækkede jeg stangen……

Andreas der havde set det var færdig af grin og kastede ubehageligheder som ”Team Devilfish” og ”Team Search and Destroy” efter mig, men han var dog flink nok til at ville låne mig hans reservestang oppe i bilen. Jeg fik nøglerne og vendte mig om for at gå mod land, da jeg lige skulle brokke mig over den knækkede stang til ham. I samme øjeblik er jeg uopmærksom på en stor sten foran mig, som jeg SELVFØLGELIG falder over og lander pladask på maven med min knækkede stang i hånden. Da jeg kommer op, griner Andreas om muligt endnu mere højlydt og jeg må bide alskens ting i mig, og traske op for at hente en ny stang.

Resten af dagen forløb mere roligt, havde et par hug, men fandt aldrig melodien igen, Andreas fik dog en pæn fisk på 45-46 cm og en gedde(!) på lidt over kg’et.

Ingen kommentarer: