søndag den 13. april 2014

Action on tha coast - 51 cm

Nåede ca 2½ timer på kysten i dag - masser af vind, men også spritklart vand... Det lykkedes mig at finde et område med en smule svæv i vandet, og efter et blinkskift (sølvpil 24 g, i ren sølv) kom der gang i sagerne.

Første kast gav fast fisk, men efter en kort fight på 10-15 sekunder med en 4-5 hop, rystede den lille blanke ørred på ca. 40-45 sig af trekrogen....

ca. 5-10 minutter efter var der fast fisk igen - og denne kom også hele vejen ind! 51 cm blankfisk, der dog kun vejede 1,25 kg, så det betyder en K-faktor på 0,94 og dermed for lidt til kystcup'en..... (havde den været 50 cm, ville den have haft 1 i K-faktor) - således under een i K-faktor, en såkaldt "Sportsblank" :)

Havde to hug de næste 10 minutter, men lidt mere forsigtige, så jeg bevægede mig længere sydpå, men her var der intet, så jeg rykkede tilbage, og jeg så en fisk i overfladen, kastede hen i mod spottet og igen var der fast fisk! Jeg mærkede dog kun et par rusk og lidt tyngde (dog ingen stor fisk), før den også besluttede sig at ryste krogen ud....

Ikke mere tid - og måtte se mig nødsaget til at stoppe fiskeriet - men sådan er det jo engang i mellem....
Sportsblank, der lige var 1 cm for lang til Cup'en....

I den grad vekslende skydække

Ingen kommentarer: