søndag den 16. december 2018

2 jomfrusejladser!

Weekenden er blevet brugt til jomfrusejladser, med henholdsvis Tommy The Trouts nye 440 Hornet og min (og fars;-)) 400 Explorer Trophy! Super super fede både begge to - og selvom jeg var fan i forvejen - er jeg nu endnu mere fan!

Har jo haft en 390 Explorer, så en 440 Hornet Trophy Pro og så en 250 Explorer - måske lige 250'eren var et fejlkøb, men stadig en fed lille jolle.

Nu er det så blevet en 400 Explorer Trophy - der er lidt en blanding mellem en 390 Explorer, og en 420 Topender og så een 440 Hornet Trophy Pro. Jeg forventer mig meget af den - den virker super super fed.

Monteret med 30 HK Evinrude e-tec er der masser af kraftoverskud - den skulle lige køres ind, men med 3 mand ombord var vi ikke i nærheden af at være i udfordringer med poweren.

Bliver spændende at logge topfarten senere - er igang med at montere elektronik nu - har købt et Garmin ECHOMAP Plus 72sv.
På vandet!

Det skal nok blive et populært sted for den gamle:) 



Hvem andre end moar og faar skal man tage med til første sejlads:) 

Westin sticker og Garmin grejer:)

Efter en del overvejelser blev stedet for loddet lokaliseret

Ny poleret og støvsuget - dørken midtskibs er 2 meter lang!

av av av - få ting er bedre end en nypoleret båd

Sådan så det ud for en måned siden ca - 2 quintrex både + 30 HK evinrude hentet i Linköping

Tommys Hornet på trailer(...)

Absurd meget plads i denne pragtfulde båd - utrolig stabil

Den skal nok blive (endnu mere) lækker når der bliver monteret grej (og større motor) 

"Model-foto" af min gamle 250 Explorer
Min gamle 440 Hornet Pro som Peter Lottrup nu har

Ingen kommentarer: