mandag den 15. april 2019

Kystcup afslutning - Rønnow på podiet med mindst mulig margin! !!

Blot to håbefulde kystfiskere kunne troppe op d. 14 april til kyst-cup'ens sidste dag - og afslutning på året 2018/2019.

Der var kun tilmeldt bådfisk - og eftersom der kun måtte være een bådfisk på top 3, var den en gylden mulighed for at komme på listen med en godkendt fisk (over 40 cm og med mere end 1 i K-faktor).

En kraftig østenvind begrænsede vores muligheder til enten Isefjorden eller Vestsjælland - og endvidere havde jeg fået en fiber i låret torsdagen inden, så vi måtte ud fra min lille ny Quintrex 350 (Skipjack) og så affiske fra land, da jeg ikke kunne gå så meget.

Planen var at finde områder med fisk og så gå på land - og der gik ikke mere end 5 minutter før Rønnow havde den første - en fin blank på måske 45 cm - men det var ikke nok til at slå Anders "Fisken" af (fiske)pinden.

Vi måtte derfor på land - og der var det straks sværrere - men efter 3 timer(!) lykkedes det Rønnow at fange en blank fisk på præcis... 40 cm.... Vi vejede den på min Salter Samson 5 kgs vægt (med 25 g interval) - og den svingede mellem 625 g og 650 g... Efter lidt frem og tilbage kaldte jeg (...) 640 g! Og den var købt. Så måtte vi ind på en hjemmeside og beregne K-faktoren og spændingen var stor - og FANDME ikke om een ørred på 40 cm og 640 g PRÆCIS har en K-faktor på 1,000000. 

Rønnow var nu på 2. pladsen - og fisken var så 1.000 kr værd i præmiepenge...

Sådan ser en målfisk med en K-faktor på præcis 1,0 ud

Vi fiskede ufortrødent videre - og endelig var det min tur - en fin blank var på krogen - og jeg kaldte på nettet - den kunne jo være penge værd - men ak - Rønnows ørred der nu lå i båden var jo en fin målestok - og min ørred var ca. 1 cm kortere - og en smule slankere - og så var det jo ligesom lige meget...

Rønnow var i rigtig godt humør efter sin 2. plads


En super hyggelig og sjov dag - og en dag man kan grine af - og som jeg helt sikkert vil hade mere og mere, som tiden går... :)




Ingen kommentarer: