mandag den 24. august 2020

På kysten! Store bølger og stor fisk mistet (igen) (ca 4 kg)

 Var et smut på kysten fredag aften - opfriskende vind - og da der var mest sus på - begyndte fiskene at springe ud for pynten.

Havde en følger - og et forsigtigt hug - og pludselig - 50-60 meter ude - sagde det bang - og en god fisk tog blinket! Den tog straks et stenhårdt udløb uden nogen slinger i valsen - og jeg vidste det var en stor fisk. Så fulgte den lidt bedre med ind - og 15-20 meter fra mig sprang den helt fri af vandet - og jeg kunne se den var omkring 4 kg! Benene begyndte nu at ryste - og jeg prøvede at holde balancen i de høje bølger! 

Men men men - 5 meter fra mig - slap krogholdet lige pludselig.... NEJ NEJ NEJ.

Herefter døde det fuldstændig ud - og jeg hverken så eller mærkede noget. På vejen hjem gled jeg på en sten og slog mit ben og hånd... Helt perfekt....

Man skal være påpasselig når man går på de glatte klippekyster

Lige ankommet til pladsen og køler lidt ned


Ingen kommentarer: