onsdag den 30. december 2015

Status for 2015 og mål for 2016

Vi er nu igen kommet til tiden, hvor jeg vil vurdere og perspektivere året der er gået, sammenholdt med 2016.

Domestic Mål 2015

1)  Markant flere ture med Trawleren
2) Top 3 i kystcup

1) Nej
2) Ja

Så kort kan det siges, selvom kystcup'en ikke er slut endnu (først medio april) - men jeg ligger på en andenplads med 3,4 kg.

Havde i alt 6 fisketure med Trawleren, så det var én færre end sidste år....

2015, var det hidtidige lavpunkt fsva. fisketure og fiskerejser. Blot 29 fisketure og indlæg var hvad det kunne blive til. Det er ca. 60%  af hvad jeg har været de seneste 4-5 år....

Jeg var ude 29 gange, og de fordeler sig således:

Geddeture: 10 ture (heraf 5 halvdagsture)
Kystture: 5 ture - (dog alle sammen halvdagsture)
Trollingture: 2 ture
Torsketure: 3 ture
Kastefiskeri fra Geddedronningen efter ørred: 3
Flue P&T: 2 dage (Norrefors)
Storåen: 2 dage ( I stedet for Simris)
Vlatava 2 dage (Tjekkisk ørredfiskeri)

Det er dog blevet til lidt fisk, og de 3 bedste fangster for mit eget vedkommende i 2015 må være følgende klassiske danske sportsfisk:

Gedde 9,9 kg (fik én på 9,5 kg dagen før) - marts. Huggede ca. 1½ meter fra båden.

Laks på 12 kg - april

Havørred på 3,4 kg i august

2016 ser mere åben ud end nogensinde. Geddedronningen er solgt, og jeg aner ikke rigtig hvad jeg skal have i stedet. Trawleren skal have ny motor og jeg har ikke de store fiskerejser planlagt i 2016, udover Simris 3 dage primo maj.

Jeg kan dog mærke at det begynder at krible i mig, for at komme på tavlen med nogle gode fisk, og derfor er mine mål følgende for 2016.

Domestic Mål 2016

1) Dansk torskemåler fra egen båd.
2) Bådrekord i laks (pt. 15,75 kg)
3) Gedde over 10 kg.

Min fiskekalender kommer nok derfor til at se sådan her ud:

Jan-marts: Torsk/Kyst/gedde
Marts: Gedde og kyst
April: Laksetrolling eller Kyst
Maj: Laks!
Juni, Juli, August: Havørreder
September, Oktober: Gedde (DBC)
November: Gedde
December: Ørred

Knæk og bræk til alle derude! :)

 

2 kommentarer:

Rasmus Ingemann, Team EWT sagde ...

Godt nytår til dig Frede.

Frederik Hansen sagde ...

Tak - lige over Mr. Vertical:)