søndag den 12. februar 2017

Ny Båd: Quintrex Explorer 250

Jeg har tidligere haft en Quintrex Explorer 390 og en Quintrex Hornet Pro 440. Begge helt fantastiske både, som jeg kun kan give min varmeste anbefaling. 390'eren stod inde døre - og da jeg flyttede og den ikke kunne stå i tørvejr besluttede jeg mig for at sælge den... 440'eren så jeg til salg i Sverige - og blev forelsket, men igen - den kunne ikke stå i tørvejr, så den måtte jeg også skille mig af med. Heldigvis for begge to, har de nu et trygt og godt liv hos mine to gode fiskevenner, hhv Klaus Vestergaard (390'eren) og Peter Lottrup (440'eren).

Nuvel, det er jo svært at slippe taget helt for en Quintrex, så i forbindelse med et smut til Göteborg i fiske-embeds-medfør, røg jeg på nakken af den mindste Quintrex. Eller rettere, den røg på nakken af mig (og tagbøjlerne på bilen) og kom hjem til DK. Det er en Quintrex 250 Explorer, og mine bevæggrunde for at vælge denne type af båd, samt hvilke fordele og ulemper der er ved dette valg, kommer i en Fisk&Fri artikel i slutningen af året.

Efter at have haft den inde i stuen (...) kom den på vandet i dag, og med 4 HK planer den kun (ca 11 knob) med én mand, så vi napper lige 2 mere - Har byttet vores Yamaha 4 HK med en Suzuki 6 HK 4-takt. Og den vejer kun 4 kg mere (26 kg)

Båden er godkendt til 320 kg eller 4 personer, meeeen tror nu 2 er rigeligt.

Den gamle ligger store planer i stuen, mht stangholdere, gulvtæppe, sæde osv:)

ca. 10-12 knob gik den med én mand og 4 hk. med 2 mand kunne den dog ikke plane

Mange fine både i Göteborg i år:)
 

Ingen kommentarer: