fredag den 5. juli 2019

2. dag - 143 cm, 152 cm, 177 cm og et MONSTER på krogen....

Helt vild dag idag...

Fik 3 flyndere på hhv. 143 cm, 152 cm (PR til den gamle) og 177 cm. Udover det mistede vi to - en i str. som de andre (altså også stor), og så en KÆMPE fisk! Ubetinget den største fisk, jeg nogensinde har haft på krogen.

Udyret tog en tacklet sej - og jeg kæmpede med den i ca. 50 minutter. På intet tidspunkt havde jeg den løftet mere end 5-10 meter fra bunden. Den var helt absurd tung og rolig...  Vi drev ned mod nogle skær og prøvede at trække den væk, men den var umuligt. Fisken som havde været rolig hele tiden, tog et voldsomt udløb mod skæret, og så knak linen (skåret på en sten)... Det var mit livs helleflynder - ingen tvivl om det. Nikolaj Hjorth fra Team Svinet lå ved siden af os og fulgte fighten - og flere gange kunne de se den store helleflynder på deres ekkolod. Han har selv været med til at fange en kæmpe flynder på 242 cm - og han sagde det mindede meget om denne fisk Han havde kun set den opførsel hos de helt store. Det er jo selvfølgelig umuligt at spå om en vægt, men den flynder jeg fik på 177 cm var jeg 15-20 minutter om at få ind - den store jeg mistede var HELT HELT anderledes... Bare tung og komplet umulig at presse. Selvom Tekota 600 LC opgives til at have 8,5 kg bremsetryk, havde jeg bremsen mere eller mindre i bund, og målte bremsetrykket efterfølgende til lidt over 5 kg.... Nikolaj kom med et forsigtigt gæt på +230 cm.... For helvede..... :(

Men bortset fra den store skuffelse, var det jo en helt fantastisk dag, med masser af action. 5 kontakter ligesom igår - idag var de dog alle store, og vi mistede som nævnt to...

Monster på krogen
Prøver at presse den så meget jeg kan....

Fisken under Nikolaj Hjorts båd - helt vild fisk....
Nikolaj Hjort med kunder, følger med i fighten...
143 cm
NH med PR på 152 cm


177 cm (min næststørste)

NH med lange på 3 kg.



2 kommentarer:

Rønnow sagde ...

Fy for silvan!
Vild dag. I morgen giver du den gas igen.
Hils den gamle og moar.

Frederik Hansen sagde ...

Tak Rønnow! Er stadig rystet, nu her efter 2 øl, 2 dark and stormy og 2 glas rødvin... :-P