torsdag den 2. september 2010

Belize update - 3 dage tilbage


1. update hernedefra. Vi har nu 3 fiskedage tilbage..... Der er fanget 4 tarpon, men alle fisk er taget inden for de sidste to dage, saa det tegner i hvert fald bedre.
Vi er 8 mand afsted og vi er delt op i 4 baadhold. Holdene er som foelger:

Team Young Boys:
- Rasmus Bohnensach
- Jan Frederiksen
Team Svensken
- David og Johan.
Team Fiskefeber Sverige
- Thomas Soebirk
- Robin Ekman.
Og NH + undertegnede
Mandag - 1 dag.
Svenskerne mistede 3 tarpon i dag - ellers skete der ikke det vilde. Der var meget blaest i dag og vandet var uklart. Den sidste halvdel af dagen fiskede vi lidt flatsfishing og det blev til een lille bonefish og en endnu mindre barracuda. Vi saa masser af dyr - Soeko, Manta Ray, Delfiner og pelikaner. Og inde ved stranden saa vi en kaempe pigrokke.

Tirsdag - 2. dag
Meget vind i dag - det mest spaendende var at vi rendte ind i en stime jacks og den gamle og jeg fik een hver - mellem 2-3 kg.

De andre baade havde heller ikke det vilde - Young Boys mistede et par tarpon.
Onsdag - 3 dag:
Idag tog den gamle og jeg nordpaa for at flatsfiske efter bonefish og permit. Det gik fint - jeg fik 5 bonefish op til kg'et, een snapper (1 Ibs) og en endnu mindre barracuda. Den gamle fiskede med spin og fik 1 barracuda og een bonefish (op til kg'et).
Svenskerbaaden mistede 3 Tarpon i dag.
Torsdag - 4. dag:
Rigtig aergelig dag. Min haend kunne ikke kaste mere. Jeg tror jeg har forstrukket noget i min venstre haend. Der er ingen power i mit forhaandskast, saa dagen gik med kast paa 15-18 meter... Surt. Jeg fik dog en paen bonefish paa lidt over kg'et inden paa stranden foran hotellet.
Svenskerne Johan og David fik en Tarpon i dag - ca. 15 Ibs. Team Young Boys, Rasmus og Jan mistede 3(!).

Fredag - 5 dag:
En snapper paa klasse 12 stangen huggede efter 1 time, saa det var ikke det vilde, men senere paa dagen, (vi fisker fra kl. 04 - 12) havde jeg min foerste tarpon paa krogen! Det varede ca. 10 sekunder, saa sprang den til den ene side og min sorte flue floej til den anden side... Guiden Gilberto skoed den til ca. 50-60 Ibs. SURT!
Inde paa stranden foran hotellet fik jeg en lille Pompano. Min er stadig til rotterne, men med sportscreme, haandledsstoette og pamol kan jeg nu kaste 20-22 meter, hvilket burde vaere nok. Men koen er min nye kastestil bestemt ikke.
Young Boys fik een tarpon hver - Jan paa 30 Ibs og Rasmus paa ca. 50 Ibs. Men Soebirk og Robin fik den store idag - 130 Ibs og ny rekord for Getawaytours hernede!!! Har set den paa kameraet og den er edderhyleme STOR.

Ingen kommentarer: